Objednat se na terapii

Pocit úzkosti na hrudi

– POKRAČOVAT níže na text –

Sdílejte s přáteli

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Ne všechny případy bolesti na hrudi jsou známkami infarktu. Někdy jsou tyto nepříjemné, bolestivé a děsivé příznaky úzkosti či panické ataky. Studie dokonce naznačují, že každý čtvrtý jedinec, který hledá léčbu bolesti na hrudi, trpí panickou poruchou.

Úzkost nebo infarkt?

Mezi úzkostí a srdečním infarktem existují jisté rozdíly.

  • Úzkost s projevem bolesti na hrudi se nejčastěji vyvíjí, když je jedinec v klidu, zatímco srdeční infarkt je-li člověk aktivní, vykazoval namáhavou činnost.
  • Bolest z infarktu často přechází z hrudníku do jiných částí těla, jako jsou čelisti, ramena a paže, ale bolest na hrudi způsobená úzkostí zůstává lokalizována v hrudi.
  • Úzkost s bolestí na hrudi má tendenci rychle nabírat na intenzitě a poté opět odeznít, často do 10 minut. Nicméně bolest srdce začíná pomalu a postupně se zvyšuje.
  • Úzkost s bolesti na hrudi bývá ostřejší, zatímco bolest způsobená infarktem, bývá popisována jako silný tlak.
  • Zatímco panické poruchy jsou častější u žen, infarkty postihují častěji muži.
pocit úzkosti na hrudi

Co způsobuje pocit úzkosti na hrudi

Pokud máte úzkost, vaše tělo vytváří fyzické reakce, jako je pocení nebo dušnost, a dostáváte se do extatického stavu ohrožení, přestože vás nikdo na životě neohrožuje.

Stresová reakce může také zahrnovat psychologickou nebo emocionální reakci, která může souviset s rozrušením nebo agresivitou. Reagujete ve schématu útok-útěk, které by mělo trvat maximálně 30 minut.

Pokud tyto stavy zažíváte často, může to vést ke zvýšení svalového napětí natolik, že cítíte silnou bolest na hrudi.

Vaše srdeční frekvence se může navýšit, která může v kombinaci s napnutými svaly na hrudi způsobovat opravdu silnou bolest.

pocit úzkosti na hrudi

Jak snížit úzkost s bolestí na hrudi bez léků

Vedle terapie a medikace existují také kroky, které může člověk udělat doma, aby příznaky zvládl a zmírnil. Doporučuje se následující:

  • Bezpečné útočiště : Osoba by si měla, pokud je to možné, najít bezpečné a pohodlné místo.
  • Hluboké dýchání : Stabilní a hluboké dýchání může pomoci snížit příznaky úzkosti a zabránit jejich zhoršení.
  • Pamatujte, že je to dočasné : Při bolestech na hrudi se zaměřte na skutečnost, že tyto příznaky by neměly trvat déle než několik minut. Úzkost má vždy konečnost.
  • Stáhněte si aplikaci Nepanikař.
  • Snažte se zůstat neutrální: Zaměření na klidné nebo neutrální obrazy. Někdy i zaměření na pozitivní faktory může pomoci.
  • Počítejte : Počítání do 10 nebo 20 a následné opakování
  • Ohodnoťte útok : Stav bez kontroly uchopte tím, že jej očíslujete od 1 do 10.

Doporučuje se také zaměřit na životní styl:

  • cvičit pravidelně
  • dostatečně se vyspat
  • vyvarujte se kofeinu, alkoholu a kouření
  • vyvarujte se potravin s vysokým obsahem rafinovaného cukru

Další zajímavé články

Mgr. Martin Hányš
Terapeuti

Mgr. Martin Hányš

terapeut, poradce Ve své praxi se zaměřuji na práci s dětmi, dospívajícími a dospělými lidmi. Vystudoval jsem VŠ se specializací na problémové děti a absolvoval

Bc. Hana Štěpánková
Terapeuti

Bc. Hana Štěpánková

terapeut, poradce Jsem si jistá, že každý je expertem na vlastní život. Jen se někdy vytratí radost, jistota a důvěra v sebe sama. Já nabízím bezpečné prostředí

Newsletter

Odebírejte novinky do e-mailu

Chtěli by jste mít veškeré novinky, informace a celkový přehled o všem novém ihned v e-mailu? Stačí se přihlásit do odběru pomoci e-mailu níže.

Autorka článku

Zakladatelka poradny Terapeutovna, psycholog, terapeut, spisovatel, publicista a lektor

Mgr. et Mgr. Bc. Šárka Červinková