Terapii provádí vyškolený terapeut během osobních či online sezení. 

Cílem je zvýšení sebeuvědomění, psychické odolnosti a lepšího porozumění vztahům

Frekvence bývá nejčastěji 1x týdně v délce sezení 50 minut.

Čtěte více

Kdo potřebuje individuální terapii?

Individuální terapie je nejběžnější formou terapie poskytované při úzkosti, depresích, poruchách příjmu potravy a mnoha dalších problémech v oblasti duševního zdraví a chování.

Párová, rodinná a skupinová terapie jsou další způsoby, jak lze péči poskytnout. I tyto mohou být účinné pro různé problémy, včetně deprese, úzkostných poruch a zneužívání návykových látek.

Většina studií dokládá, že terapie účinně léčí úzkostné problémy, jako je panická porucha, obsedantně-kompulzivní porucha (OCD), posttraumatická stresová porucha (PTSD), deprese nebo poruchy příjmu potravy.

Někteří lidé dávají přednost individuální terapii, protože terapie zahrnuje diskusi o emocích a přesvědčeníchSdílení těchto informací ve skupinovém formátu, jako je skupinová terapie, může být pro některé lidi velmi nepříjemné. Někdy to může být terapeutické, ale může to být i více, než na co má člověk odvahu.


terapeutické cíle, frekvence a trvání léčby

Psychoterapie je proces spolupráce. Cíle terapie se určují při společné práci. Je důležité, aby byly cíle realistické. Časové rámce lze vždy upravit podle potřeby, ale je lepší nastavit ty, u kterých je dosažení pravděpodobné hned na začátku. Je škodlivé se domlouvat na cílech, které mohou zvýšit klientovu úzkost nebo tendenci se na něj zlobit, že cíl nesplnil.

Více v sekci Časté dotazy.

Je individuální terapie účinná?

Existuje mnoho vědeckých studií, které ukazují, že určité druhy individuální psychoterapiejsou účinné při léčbě konkrétních poruch duševního zdraví. Je však důležité mít na paměti, že ani nejlepší léčba nepřináší pozitivní výsledky pro každého.

Některé příklady typů terapie, které se ukázaly jako účinné, zahrnují psychodynamickou, kognitivní terapii, behaviorální terapii (jako je dlouhodobá expozice, expozice plus prevence reakce a ABA), akceptační a angažovaná terapie (ACT), léčba problémů, a terapie dialektického chování (DBT). Desenzitizace a přepracování očí (EMDR) a interpersonální terapie se také ukázaly jako účinné pro určité problémy.

Individuální terapeutická sezení trvají obvykle 50 minut, ale někdy mohou být podle potřeby 80 nebo 90 minut.

Jak je klientovi účtováno?

Za úhradu sezení jsou obvykle odpovědní klienti. Pokud má terapeut nastavenou spolupráci s pojišťovnou, je možné, že klient může být odpovědný pouze za spoluúčast a pojišťovna tak terapeutovi za sezení s pacientem zaplatí část nebo celou částku. Ale mnoho terapeutů smlouvu s pojišťovnami nemá. V těchto případech platí klienti sami, obvykle hotově nebo na účet. Některé poradny přijímají kreditní karty nebo dokonce Paypal.

Terapeutické dovednosti

Klienti v terapii rozvíjejí dovednosti a učí se používat nástroje, které jim umožňují fungovat nezávisle na vyšších úrovních. Tyto změny jim umožňují nejen eliminovat současné utrpení, ale také zvládat nové výzvy. Budou nejen eliminovat staré sebepoškozující vzorce chování, ale také vytvářet nové vzorce zaměřené na osobnostní růst. Mnoho klientů je překvapeno, že snadno zvládnou situace, kterých se kdysi obávali, a pustili se do oblastí, které je kdysi děsily, a nakonec tak dosáhli svých cílů. Spolu s těmito úspěchy přichází nový pocit důvěry a větší spokojenost se životem.

nejlepší psychoterapeut Praha
Terapeut nesoudí a nehodnotí. Vytváří se tím důvěrně bezpečné prostředí pro svěřování se s potížemi, křehkou minulostí a obavami z budoucnosti.

Jak v ČR najít dobrého psychoterapeuta

V menších městech se potýkáte s nedostatkem odborníků, v Praze je zase z velké nabídky těžké si vybrat toho nejlepšího.

Nejlepší je osobní doporučení od přítele nebo profesionála, který má ověřený kontakt. Zeptat se důvěryhodného internisty, kardiologa, psychiatra, zdravotní sestry nebo jiného důvěryhodného odborníka může být dobrý způsob, jak najít někoho, kdo je vhodný.

V dnešní době můžete také provádět vlastní průzkum online. Terapeuti často mohou být spojeni s univerzitami nebo nemocnicemi, ale mají soukromé praktiky mimo ně, nebo praktikují psychoterapii ve fakultní praxi na univerzitě nebo poskytují individuální terapii na nemocniční klinice.

nejlepší psychoterapeut Praha

Pokud to nedokážete určit, když si o nich přečtete online, je před rozhodnutím, jaké terapeuta zvolit, opravdu důležité volat a ptát se, kde proběhl jeho výcvik a jaký druh psychoterapie nabízí, stejně jako jakékoli finanční nebo pojistné otázky. ↓

Kde začít:

► Nejprve si možná budete chtít zapsat ty druhy problémů, které byste v terapii chtěli řešit, např. Záchvaty paniky, pocit viny, prokrastinace, deprese, přejídání atd.
► Poté se můžete zeptat profesionálů ve svém životě, zda doporučují dobrého terapeuta, který se specializuje na tyto oblasti.
► Poté si můžete přečíst o terapeutovi a až budete připraveni, zavolat a naplánovat schůzku. Jen se ujistěte, že máte jasno v tom, jaký druh terapie bude poskytován.
► Obvykle doporučuji, aby lidé dali terapeutovi tři nebo čtyři sezení, aby zjistili, zda je to opravdu vhodné. Počáteční schůzky se často trochu liší od pozdějších schůzek, protože zahrnují hodně hodnocení. A vyžaduje čas, abychom se navzájem poznali a vytvořili nějaký vztah. Pokud je však počáteční nepohodlí vysoké, myslíte si, že terapeut nebude nápomocný, nebo že v osobnostech je nesoulad, není důvod se vracet ani podruhé.
Existuje spousta dalších terapeutů, které můžete vyzkoušet místo toho, abyste pokračovali s někým, kdo vám je nepříjemný. Terapie vyžaduje, abyste se pohodlně sdíleli a pilně pracovali na změně svého chování. Takže si chcete být jisti, že jste s někým, kdo vám dělá pohodlí a věříte, že vám může pomoci.

Mobilní a online psychoterapie, ať jste kdekoliv na světě. Pokud je online psychoterapie pro vás to pravé, nebo máte pocit, že vám tato metoda nejlépe vyhovuje, naplánujte si první sezení.

dynamická psychoterapie online

Kdy je vhodná odborná konzultace?

Psychické potíže:

Potíže v partnerském vztahu a pracovní oblasti:

První sezení

Na prvním setkání si na úvod řekneme pár slov týkající se pravidel, etiky, jak probíhá spolupráce a nastavení vztahu mezi klientem a terapeutem. Popíšeme vám způsob naší práce a po krátkém úvodu plynule přejdeme do fáze vyslechnutí. Po sdělení vašich potíží se doptáváme, hraničíme okolnosti vaší situace. Jasně vám sdělíme, co z vašich nároků objektivně možné je a tam, kde narazíme na překážku, hledáme vhodnější cesty. Říká se tomu mapování. Ve fázi analýzy už vytváříme plán vaší léčby.

Během procesu se střídají fáze, kdy vás necháváme mluvit a kdy vás kotvíme rámováním emocí a myšlenek. Zmatené obsahy vaší mysli transformujeme do jednodušších a srozumitelných forem. Zbavujeme tunelového vidění. Dostáváte objektivní zpětné vazby. Slyšíte od odborníka, jak vás vnímá okolí. Jaký vyvoláváte halo efekt. V jaké bublině žijete a kde s druhými lidmi narážíte.

Na konci sezení byste měli odcházet s terapeuticky pojmenovaným problémem a hlubším náhledem na řešení.

Platba (viz ceník) probíhá hotově na konci sezení nebo předem na bankovní účet 1601705019/3030 (do poznámky jméno a termín hrazeného sezení).

ZKUSIT PRVNÍ SEZENÍ

Zanechte kontakt a my se vám do 24 hodin ozveme nebo vyplňte objednávkový formulář

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *