Úzkost

Průměrna doba čtení

Průměrný počet přečtení

Složitost čtení

Sdílejte s přáteli
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Pocit úzkosti je běžnou součástí každodenního života, jakmile ale začne být doprovázena beznadějí a ztrátou kontroly, je třeba vyhledat pomoc. Úzkostné paniky mohou zasahovat do vašich všedních činností a je obtížné je zvládat. Navíc pokud není úzkost léčena, může trvat příliš dlouho. Váš mozek si na ni zvykne a naučí se ji vyvolávat ve více a více situacích, které do té doby nebyly problémové.

Součástí úzkostných poruch bývají kontinuální epizody opakujících se pocitů zahrnujících extrémní úzkost. Existuje řada forem úzkosti a její spouštěče si často člověk není schopen sám sobě jednoznačně definovat. Bez ohledu na to, co prožíváte, rozhodnutí k léčbě je vhodný krok, jak se s úzkostí vypořádat.

Terapie pomáhá identifikovat a měnit dosavadní, základní vzorce myšlení a chování, které úzkost vyvolávají. Trénujeme tak strategie ke snížení duševní bolesti a obnovení pocitu kompetenci a klidu. Pokud chceme nalézt nejhlubší zákoutí radosti a pokoje, musíme nejprve zvítězit nad svými úzkostmi. 

Na stránce  O terapii  najdete podrobnější informace o tomto procesu. Nabízíme také terapii na léčbu potíží souvisejících s panickou poruchou, hypochondrózou a poruchami příjmu potravy

Příznaky úzkosti

Úzkostné příznaky se neomezují pouze na obavy nebo nervozitu, ale mohou se objevit i neočekávané symptomy, například:

  • neklid, podrážděnost nebo pocit na hraně,
  • závodní myšlenky, přemítání nebo posedlost,
  • jste snadno unavený,
  • svalové napětí,
  • potíže se soustředěním nebo prázdná mysl,
  • poruchy spánku, potíže se spánkem nebo neklid, neuspokojivý spánek,
  • fyziologické příznaky jako při záchvatech paniky (např. bušení srdce, bolest na hrudi),
  • pocení nebo třes,
  • potíže s ovládáním starostí,
  • pocit slabosti nebo únavy,
  • potíže se soustředěním nebo přemýšlením o něčem jiném než je současná starost.

Mějte na paměti, že tyto poruchy může diagnostikovat pouze vyškolený psycholog. Nicméně pokud na sobě pozorujete příznaky, měli byste co nejdříve kontaktovat terapeuta a zahájit léčbu. Pokud jste medikovaní a nedocházíte na psychoterapii, je třeba začít terapeuticky léčit příčiny.

Další zajímavé články

Emoční osamělost
Blog

Emoční osamělost (nejen v létě)

Emocionální osamělost je stav, kdy se cítíte emocionálně odpojení od lidí kolem vás nebo nejste schopni se s nimi spojit na hluboké nebo smysluplné úrovni. Je

Polyamorie, co to je?
Akce

Skupinová terapie úzkosti a deprese (nově Praha 2)

Tyto rozvojové skupiny u nás vedou většinou KBT (kognitivně behaviorální terapie) terapeuti, kteří učí účastníky strategie a techniky, jak se vyrovnat s negativními myšlenkami, obavami

Newsletter

Odebírejte novinky do e-mailu

Chtěli by jste mít veškeré novinky, informace a celkový přehled o všem novém ihned v e-mailu? Stačí se přihlásit do odběru pomoci e-mailu níže.

Autorka článku

Zakladatelka poradny Terapeutovna, psycholog, terapeut, spisovatel, publicista a lektor

Mgr. et Mgr. Bc. Šárka Červinková

Máme pár poslední míst na září 2022!

Přihláška na skupinovou terapii