Dechové cvičení – Wim Hof (celý postup)

Průměrna doba čtení

Průměrný počet přečtení

Složitost čtení

jak se zbavit syndromu dráždivého tračníku
Sdílejte s přáteli
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Procvičení konkrétních dechových cvičení metody Wima Hofa uvolní váš vnitřní oheň. Cvičení jsou zaměřena na hluboké a rytmické nádechy a výdechy, které Wim popsal jako „řízenou hyperventilaci nebo silové dýchání“, a následuje retenční čas, při kterém po celou dobu zadržujete dech. Procvičováním dechových cvičení uvolňujete více energie, ovlivňujete svůj nervový systém a měníte různé fyziologické reakce. Dobrovolně navozujete krátkou stresovou reakci, která nakonec povede k větší odolnosti vůči každodennímu stresu, mentálně i fyziologicky a k lepšímu pocitu kontroly.

Tato dechová cvičení jsou pouze jedním ze tří pilířů, které tvoří metodu Wima Hofa. Další dva pilíře jsou terapie chladem a trénink vašeho myšlení. V kombinaci vám tyto tři pilíře pomohou posílit a získat lepší zdraví. Mezi známé výhody metody Wima Hofa patří:

  • Redukce stresu.
  • Rychlejší zotavení z fyzické námahy.
  • Lepší spánek.
  • Vylepšený sportovní výkon.
  • Zvýšená kreativita.
  • Více soustředění a duševní jasnost.
dechové cvičení Wim Hof

Metoda Wima Hofa je také spojena se zmírňováním příznaků onemocnění, jako je revmatoidní artritida, roztroušená skleróza, Parkinsonova choroba, astma , sarkoidóza, vaskulitida a několik autoimunitních onemocnění.

Pojďme na to!

Dýchání metodou Wima Hofa je jednoduché a snadné – zvládne to každý! Postupujte podle níže uvedených kroků. Doporučujeme cvičit hned po probuzení nebo před jídlem, když máte stále prázdný žaludek. Pamatujte, že dýchání WHM může ovlivnit ovládání motoru a ve vzácných případech vést ke ztrátě vědomí. Před praktikováním technik vždy sedněte nebo lehněte. Nikdy neprovádějte cvičení při řízení vozidla nebo v blízkosti vodních ploch.

Krok 1:
Udělejte si pohodlí

Zaujměte meditační polohu: sedněte si či lehněte – podle toho, co vám bude nejpohodlnější. Ujistěte se, že se můžete volně nadechovat do plic bez pocitu zúžení.

Krok 2:
30 – 40 hlubokých dechů

Zavřete oči a zkuste si vyčistit mysl. Uvědomte si svůj dech a zkuste se s ním plně spojit. Zhluboka se nadechněte nosem nebo ústy a nevynucený výdech ústy. Plně se nadechněte břichem, pak hrudníkem a poté nechte bez síly. Opakujte to 30 až 40krát v krátkých, silných dávkách. Můžete zaznamenat točení hlavy a brnění v prstech a nohou. Tyto nežádoucí účinky jsou zcela neškodné.

Krok 3:
Zadržení dechu

Po posledním výdechu naposledy vydechněte tak hluboce, jak jen můžete. Poté vypusťte vzduch a přestaňte dýchat. Držte, dokud neucítíte nutkání znovu dýchat.

Krok 4:
Obnovovací dech

Jakmile pocítíte nutkání znovu dýchat, dovolte si jeden velký dech, abyste naplnili plíce. Cítíte, jak se vaše břicho a hrudník rozšiřují. Až když dosahujete plné kapacity, zadržte dech na přibližně 15 sekund a poté uvolněte. Tím je kolo číslo jedna dokončeno. Tento cyklus lze opakovat 3-4krát bez přestávky. Po dokončení dechového cvičení si udělejte čas a užijte si pocit blaženosti. Tento klidný stav je velmi příznivý pro meditaci – neváhejte je kombinovat.

Zdroj: https://www.wimhofmethod.com/breathing-exercises

Další zajímavé články

Panická úzkost v noci
Blog

Jak přežít syndrom prázdného hnízda?

…neboli syndrom opuštěného hnízda. Řada lidí může projít od puberty do menopauzy bezbolestně. Naproti tomu lidem, kteří nejsou spokojeni se svým životem, prací, materiálním postavením,

Syndrom prázdného místa
Blog

Moje děti vylétly z hnízda a těžko se s tím vyrovnávám

Syndrom prázdného hnízda se může projevovat různými způsoby v závislosti na dynamice rodiny a osobních situacích. Níže jsou dva příklady syndromu prázdného hnízda a doporučení pro

Newsletter

Odebírejte novinky do e-mailu

Chtěli by jste mít veškeré novinky, informace a celkový přehled o všem novém ihned v e-mailu? Stačí se přihlásit do odběru pomoci e-mailu níže.

Máme pár poslední míst na září 2022!

Přihláška na skupinovou terapii